Serveis

Àngels Espai Salut neix del desig de donar resposta individual i global, a les necessitats físiques, mentals i emocionals de les persones que ho precisin. Som un equip de persones formades, vocacionals i il·lusionades per millorar la qualitat de vida dels nostres pacients.

La formació i l’experiència de l’Àngels ha derivat a la creació d’aquest Espai on disciplines com la logopèdia, la psicología, la psicopedadogia i la fisioteràpia, ofereixen al pacient la possibilitat de valorar i, en cas necessari, ser tractats pel professional o especialista més adient al seu cas.

Han estat moltes famílies amb dubtes de “on” o “qui” necessita el seu fill/a, pare, mare, altre familiar o amic. Estem segurs/es que podem ajudar-vos en el vostre neguit i oferir-vos el professional que us pot guiar i ajudar.

Des de l’ètica més estricta i professional us ajudarem a trobar el camí que us porti al màxim desenvolupament de les vostres capacitats físiques, mentals i emocionals.

Logopèdia

L'estudi de les alteracions de la comunicació humana forma part de la logopèdia. Aquesta disciplina se centra en la prevenció, detecció, avaluació, diagnòstic i tractament dels trastorns següents:

  1. Dificultats i retard en el llenguatge oral, tant expressiu com comprensiu.
  2. Trastorns i retard en la parla, com ara dislàlies i processos fonològics immadurs.
  3. Problemes de fluïdesa en el discurs, com disfèmia (tartamudeig o quequeig) i taquilàlia (parla ràpida), així com alteracions del ritme verbal.
  4. Trastorns de la veu, incloent disfonies funcionals amb o sense lesions a les cordes vocals (nòduls, pòlips, quists, etc.), forçament i mals hàbits vocals, així com disfonies infantils.
  5. Trastorns del llenguatge i la parla relacionats amb trastorns neurològics com ictus, traumatismes cranials i demències.
  6. Teràpia Miofuncional (TM) o Motricitat Orofacial (MO), que implica l'assessorament, prevenció, avaluació, diagnòstic i tractament (educació i reeducació) de les funcions alterades del sistema orofacial, com ara succió, respiració, deglució, masticació i articulació del discurs. Aquests trastorns poden ser congènits o adquirits en qualsevol etapa de la vida.

Un correcte funcionament d'aquestes funcions afavoreix un bon desenvolupament de les estructures orofacials tant dures com toves. Per això, nosaltres recomanem abordar de manera multidisciplinar totes les casuístiques des del mateix centre (odontòleg, psicopedagog/a, etc).

  • Logopèdia
  • Logopèdia

Logopèdia en nens i nenes amb TEA

L’atenció logopèdica és una àrea prioritària en els infants diagnosticats amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). Cal treballar el llenguatge i la comunicació així com les habilitats socials de l’infant a partir de situacions i entorns naturals amb l’ajuda de sistemes augmentatius i/o alternatius de la comunicació i estratègies d’anticipació. Si els donem eines suficients per establir una bona comunicació amb el seu entorn els ajudarem a aconseguir una millor autonomia i disminuirem les conductes disruptives que puguin aparèixer.

La col·laboració i participació de la família serà un factor fonamental per a l’èxit de la intervenció i, per aquest motiu, es realitzaran sessions d’adaptació de la llar donant estratègies i eines als pares i mares per al seu dia a dia.

Oferim:

  1. Les eines necessàries per a la comunicació i el llenguatge dels infants
  2. Adaptació de l’entorn a les necessitats del nen/a
  3. Aplicació de tècniques i metodologies de treball per a la millora del seu dia a dia
  4. Assessorament i guia a les famílies

El servei de logopèdia en TEA s’iniciarà a partir de l’avaluació i valoració de l’infant i de la seva família adaptant al màxim el pla d’intervenció a les seves necessitats.

Servei a domicili en TEA

Des del centre Àngels Espai Salut us volem oferir un nou servei de logopèdia domiciliària per a nens i nenes amb TEA destinat a:

  1. Atendre als nens i nenes diagnosticats d’autisme i a les seves famílies donant les eines necessàries per a una bona comunicació i un bon llenguatge que millorin el seu dia a dia.
  2. Introduir diferents tècniques i metodologies de treball per millorar les tasques del dia a dia afavorint la comunicació i el llenguatge de l’infant.
  3. Facilitar eines de comunicació i llenguatge per als infants i les seves famílies.
  4. Assessorar a les famílies i guiar-les per millorar les interaccions comunicatives amb els seus fills i filles ajudant-los a potenciar la seva autonomia.
  5. Adaptar l’entorn de l’infant per potenciar la seva autonomia i millorar la seva comunicació.

Si voleu més informació sobre el servei, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres.

  • Logopèdia en nens i nenes amb TEA
  • Logopèdia en nens i nenes amb TEA

Psicopedagogía

L'àmbit de la psicopedagogia engloba l'estudi de l'individu i el seu entorn en diverses àrees relacionades amb el procés d'ensenyament i aprenentatge, tenint en compte l’escola, la família i el propi nen o nena. L' objectiu de la intervenció psicopedagògica és abordar i millorar les dificultats que pugui experimentar l'individu en aquests contextos, les quals poden interferir en el seu desenvolupament personal, emocional i acadèmic.

Treballem amb un enfocament global per millorar l'àmbit acadèmic, emocional i personal dels nens i nenes, des de la perspectiva de la neuroeducació.

S'ofereixen serveis d'intervenció per a millorar les següents casuístiques:

  1. Dificultats en l'aprenentatge de la lectura, escriptura i el càlcul, com dislèxia, disortografia, disgrafia i discalculia.
  2. Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat (TDA-H), amb un treball específic en les funcions executives.
  3. Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).
  4. Trastorn de l'Aprenentatge no verbal (TANV).
  5. Dificultats d'aprenentatge en nens amb discapacitat intel·lectual.
  6. Dificultats d'aprenentatge en nens amb discapacitat sensorial i motriu.
  7. Incorporació tardana a l'escola, amb assessorament i intervenció adequats.
  8. Orientació acadèmica i laboral per a adolescents.
  9. Planificació i organització de tasques escolars.
  10. Assessorament a la família i a l'escola.

Les primeres sessions en cada cas, començen amb una entrevista amb la família i l’escola i segueix amb una adequada avaluació psicopedagògica, que inclou la realització de proves estandarditzades i l'observació del nen o la nena durant les sessions. Tot plegat, amb l’objectiu de determinar quines necessitats caldrà cobrir i l’estratègia a seguir durant el procès d'intervenció.

  • Psicopedagogía
  • Psicopedagogía

Psicologia infantil i juvenil

La Psicologia Infanto-juvenil és la branca de la Psicologia que aborda l’estudi i el tractament dels problemes psicològics i del neurodesenvolupament dels nens i adolescents.

L’objectiu de la teràpia és identificar què és el que està afectant en el seu rendiment i benestar, per tal de proporcionar noves maneres d’afrontar les futures situacions en què es pugui trobar, millorar les habilitats per relacionar-se, motivar-lo per a utilitzar tot el seu potencial i ensenyar-li com afrontar problemes i dificultats que se li puguin presentar en un futur.

Les habilitats comunicatives dels més petits són molt limitades, sense esmentar-ne les dificultats a l’hora d’identificar i expressar les seves emocions. Per tant això suposa un gran repte per al psicòleg infantil i implica tenir un bon coneixement de tècniques psicològiques específiques per treballar amb els més petits. Els recursos més habituals en teràpia infantil són el joc, el dibuix, l’expressió corporal i l’escenificació, entre altres. Com a mètodes d’intervenció per al reforçament i el modelatge de conductes també s’utilitzen tècniques com l’economia de fitxa, els contractes conductuals o la tècnica de “temps fora”.

Oferim:

  1. Trastorns d’ansietat
  2. Trastorns de l’aprenentatge
  3. Trastorns de conducta
  4. Trastorns per déficits d’atenció
  5. Trastorns de l’aspectre autista
  6. Trastorns adaptatius
  7. Trastorns de l’estat d’ànim
  8. Entrenament en habilitats: gestió emocional, empatía, assertivitat…

Des del centre s’inicia la intervenció a partir d’una avaluació personal i familiar per tal d’adaptar al màxim la teràpia a les necessitats de cada nen i nena i la seva família.

  • Psicologia infantil i juvenil
  • Psicologia infantil i juvenil